Wie Menuez al langer volgt, weet dat wij al jaren samenwerken met Duvel Moortgat (bekend van merken zoals Duvel, La Chouffe, Vedett en Liefmans) op het gebied van lokale marketing en dat zowel in Nederland als in Frankrijk. In de Franse markt werken we nu vijf jaar samen met succes, de 1400ste order in Frankrijk is inmiddels verwerkt en er zijn al veel Franse horecaondernemers voorzien van gepersonaliseerde Duvel bierkaarten en (online)marketingcampagnes.

Gemakkelijk marketingmaterialen ontwerpen en bestellen

Net als in de Nederlandse markt werken de Franse vertegenwoordigers met het Brand Management Platform van Menuez om haar speciaalbieren goed op de menu- en drankkaarten van de horecaondernemer te zetten. Op het veilige en gebruikersvriendelijke online platform kunnen de horecaondernemers en vertegenwoordigers gemakkelijk marketingmaterialen zoals bierkaarten ontwerpen en bestellen. Na het selecteren van hun favoriete model kunnen ze de bierkaarten vervolgens ‘vullen’ met een door henzelf samengesteld assortiment, waarbij ze de keuze hebben uit heel veel verschillende bieren. Alle aanvragen van menukaarten komen binnen in het dashboard van marketing Duvel Moortgat France. Zij kijken deze bierkaarten na, zodra deze goedgekeurd zijn, zorgt Menuez dat de klant deze netjes ontvangt.

Grote impact met minimale tijdsinvestering

Het marketing team van Duvel Moortgat controleert iedere bestelling. Wij zorgen ervoor dat de merkidentiteit wordt gewaarborgd, nemen de inkoop uit handen en zorgen dat alle producten met de meest hoogwaardige en duurzame materialen worden geproduceerd en geleverd. En door de omschakeling van standaard drukwerk naar printing on demand, waarbij alleen het benodigd aantal exemplaren wordt geproduceerd in plaats van grote voorraden te creëren die mogelijk ongebruikt blijven, is de behoefte aan opslagruimte en logistieke bewegingen tot een minimum beperkt, waardoor de ecologische voetafdruk van Duvel Moortgat ook in Frankrijk lager is. Naast menukaarten leveren we ook veel QR codes/ stickers en posters.

En uiteraard zorgen we ervoor dat het hoofdkantoor van Duvel Moortgat 24/7 inzicht heeft in alle bestellingen die via het platform zijn geplaatst en ontvangen ze iedere maand een uitgebreid overzicht van en inzicht in alle bestellingen en het resultaat. En dat resultaat wordt steeds beter inmiddels is er al ruim 20% meer omzet voor Duvel Moortgat gerealiseerd op de locaties waar Duvel bierkaarten zijn geleverd.

Hyper-Local onlinemarketingstrategie

En of dat allemaal nog niet genoeg is, kunnen de lokale partners van Duvel naast de fysieke marketingmaterialen ook profiteren van de door ons ontwikkelde hyper-Local strategie. Op ons speciale Brand Management Platform kan Duvel Moortgat de landelijke banner- en socialmediacampagnes uploaden en deze beschikbaar stellen voor hun lokale horecaondernemers. Menuez zorgt er vervolgens voor dat de campagnes voor de Franse lokale ondernemer zo slim en lokaal mogelijk worden ingekocht. Deze inkoopstrategie zorgt ervoor dat alleen consumenten die zich in de buurt van de lokale ondernemer bevinden, de online-advertentie op zowel desktop als mobiel en worden getoond op websites met een groot bereik zoals lefigaro.fr, sortiraparis.com, onvasortir.com, femmeactuelle.fr en ouest-france.fr te zien krijgen. 

Persoonlijke invulling met behoud van uniforme merkuitstraling

Door de lokale, Franse marketingactiviteiten al ruim vijf jaar bij Menuez onder te brengen, weet Duvel Moortgat als geen ander dat een uniforme merkuitstraling gegarandeerd is. Daarnaast hebben ze alle inzicht in hun lokale horeca-activiteiten, terwijl de horecaondernemers en vertegenwoordigers zelf flexibel kunnen inspelen op hun lokale strategie.

Ben jij ook benieuwd naar de voordelen die het brandmanagement portaal van Menuez voor jouw merk kan bieden? Neem dan eens vrijblijvend contact op met onze adviseurs, zij geven graag meer uitleg en denken mee over een passende oplossing.