We zijn al de partner van Unilever Nederland en België, sinds dit jaar zijn we ook verantwoordelijk voor alle lokale onlinemarketingactiviteiten van Unilever Noord-Amerika. Met een speciale ‘Hyper-Local-strategie’ zal een vast Menuez-team de merken van Unilever Noord-Amerika ondersteunen met het design en de inzet van hyperlokale banner- en socialmediacampagnes. Met het professionaliseren van de online communicatie wil Unilever zijn merken ondersteunen bij het vergroten van de lokale zichtbaarheid en het aantal leads.
Landelijke campagnes omgezet naar hyperlokaal
De door ons ontwikkelde ‘Hyper-Local-strategie’ stelt de merken van Unilever die actief zijn in Noord-Amerika, waaronder Hellmann’s, Tazo en Pure Leaf, in staat om landelijke online campagnes op eenvoudige wijze door te vertalen naar (hyper)lokale campagnes. Op een speciaal Brand Management Platform kunnen de Unilever-merken hun landelijke banner- en socialmediacampagnes uploaden en deze beschikbaar stellen voor hun lokale ketens. Ons team zorgt er vervolgens voor dat de campagnes voor de lokale ondernemer zo slim en lokaal mogelijk worden ingekocht. Deze inkoopstrategie zorgt ervoor dat alleen consumenten die zich in de buurt van de lokale ondernemer bevinden, de online advertentie te zien krijgen. Eén gepersonaliseerde campagne kan al 10 miljoen views opleveren, wat de zichtbaarheid van de ondernemer aanzienlijk zal vergroten.
Optimale afstemming voor maximaal effect
Door ook de lokale onlinemarketingactiviteiten van Noord-Amerika bij ons onder te brengen heeft Unilever het vertrouwen dat een landelijke uniforme uitstraling gegarandeerd is en meer inzicht in de lokale merkactiviteiten en mediadruk, terwijl de merken zelf flexibel kunnen inspelen op lokale situaties. Monica Connery, Operator Development Manager bij Unilever Food Solutions:“Nadat we in een interne presentatie de resultaten van de hyperlokale marketingcampagnes van Menuez voor Unilever Nederland en Belgie hadden gezien zijn we in gesprek geraakt voor ons gebied. De resultaten van de eerste campagnes en reacties van de lokale horeca waren boven verwachting. We kijken er dan ook naar uit om nu voor de hele markt hyperlokale bannering in te zetten.”
Benieuwd of een dergelijke ‘Hyper-Local-strategie’ ook voor jouw merk toegevoegde waarde kan bieden? Neem dan gerust contact met ons op. Onze experts delen met plezier hun kennis en ervaring.