Wat is het leven zonder smaak? Niet veel, als je het aan Paulig vraagt. Het familiebedrijf in voedingsmiddelen en dranken biedt een wereld van smaken voor thuiskoks, barista’s en professionele koks. Sinds 1876 zorgt het team van 2.200 professionals in dertien landen voor alles wat lekker is. In Nederland is Paulig vooral bekend met hun Tex Mex-merk Santa Maria. Om Santa Maria verder ook in de horeca meer zichtbaar te maken biedt PauligPRO, de foodservice tak van Paulig, samen met Menuez International, horecaondernemer alle on- en offline marketing- en communicatie-uitingen die zij nodig hebben om de lokale zichtbaarheid te vergroten.
On- en offline marketing en communicatie
Via het Brand Management Platform van Menuez kunnen alle buitendienstmedewerkers van Paulig gemakkelijk materialen voor de presentatie van producten en marketingactivaties, bijvoorbeeld borrelkaarten, borrelplanken en vetvrij papier, opmaken en bestellen. Daarnaast biedt het platform de mogelijkheid om ook regionale banner- en socialmediacampagnes in te zetten. Het team van Menuez zorgt er vervolgens voor dat de campagnes voor de lokale ondernemer zo slim en lokaal mogelijk worden ingekocht. Deze inkoopstrategie zorgt ervoor dat alleen consumenten die zich in de buurt van de lokale ondernemer bevinden, de online advertentie te zien krijgen. Eén gepersonaliseerde campagne kan al tienduizenden views opleveren, wat de zichtbaarheid van de ondernemer aanzienlijk zal vergroten.
Iedere ondernemer en iedere locatie is uniek
Door de lokale marketingactiviteiten bij Menuez onder te brengen, heeft Paulig het vertrouwen dat een uniforme merkuitstraling gegarandeerd is, terwijl de horecaondernemers zelf flexibel kunnen inspelen op hun lokale strategie. Lotte van der Spek, Marketing Activation Manager OOH PauligPRO: “PauligPRO helpt professionals in food op alle mogelijke manieren om smaakvol, duurzaam en succesvol te ondernemen. Zeker in deze voor horecaondernemers uitdagende tijden willen we hen helpen om meer omzet te genereren. De marketingmaterialen die zij samen met onze buitendienst via het platform van Menuez kunnen opmaken en bestellen, zullen daar zeker een bijdrage aan leveren.”
Samen optimaal resultaat boeken
Gijs Verbaten, oprichter Menuez International: “De keuze voor ons platform bevestigt de professionele kijk op marketing en communicatie van Paulig. Zij beseffen als geen ander hoe belangrijk hun lokale horecaondernemers zijn en wat ze moeten bieden om samen optimaal resultaat te boeken. Wij hopen door onze samenwerking en het toevoegen van onze lokale, on- en offline marketingexpertise de betrokkenheid van alle ondernemers te vergroten en de resultaten te verbeteren.”