Het winterterras wordt nog vaak onderschat. Niet nodig, want ook tijdens de koude dagen kun je er als horecaondernemer voor zorgen dat dit deel van de locatie rendeert.
Merken als fritz-kola helpen hun lokale partners graag met het realiseren van een volwaardig winterterras. Met gepersonaliseerde horecaparasols, inclusief terrasverwarming, -verlichting, -geluidsinstallatie en UV-wering zijn de terrassen comfortabel bij ieder weertype en zullen nooit meer leeg zijn!
Het succesverhaal van fritz-kola
Waarom zit het ene winterterras helemaal vol en is het andere vrijwel leeg? Er zijn natuurlijk veel factoren die hieraan bijdragen, maar één ding is zeker: als het terras niet comfortabel is, zal het weinig gasten aantrekken. Niemand zit immers graag in de regen, in de koude wind of in het pikkedonker. Fritz-kola begrijpt dat als geen ander en zorgde ervoor dat de terrassen van hun lokale horecalocaties helemaal winterproof zijn gemaakt. Grote, gepersonaliseerde parasols werden beschikbaar gesteld door het merk en van alle gemakken voorzien. Er werd zelfs geïnvesteerd in een geïntegreerde geluidsinstallatie die de gasten moest verleiden tot het bestellen van een extra drankje. Dit resulteerde in lokale zichtbaarheid voor Fritz-Kola en een vol winterterras voor de horecaondernemer: een win-win.
5 tips voor een succesvol winterterras
Met deze paar aanpassingen zorg jij ervoor dat jouw gasten deze winter ook van het terras kunnen genieten.
1. Zorg voor een overdekt terras
Met de grote horecaparasols van Menuez zitten gasten altijd droog. Kies de juiste kleur en het formaat per locatie en ga altijd voor de waterdichte versie met goten en met de hoogste UV-wering. De parasols maken ook direct een gezellige plek van jouw terras en bakenen duidelijk de ruimte af.
2. Zorg voor warmte
Iemand die het warm en aangenaam heeft, blijft vanzelfsprekend langer zitten. Voorzie het terras daarom van een windscherm en verwarming in de vorm van elektrische, gas, of infra-rood heaters.
3. Zorg voor verlichting
In het winterseizoen wordt het snel donker. Verlichting is daarom belangrijk en kan het winterterras ook heel sfeervol maken. Kies voor gezellig, warm licht en integreer deze meteen slim in de parasol voor ruimtebesparing en een luxe uitstraling.
4. Zorg voor muziek
Horeca en muziek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Muziek trekt bezoekers die genieten én bestellen. Muziek is dus goed voor de omzet en zal jouw winterterras naar een hoger niveau tillen. De parasols van Menuez hebben de optie om speakers volledig te intergreren. De speakers kun je vervolgens vanaf het scherm binnen heel eenvoudig bedienen en door de bluetooth-optie kan ook het terraspersoneel de playlist en het volume aanpassen.
5. Zorg voor personalisatie
Als merk, maar ook als voor de horecaondernemer is het belangrijk dat jouw winterterras eruit springt op het lokale plein of centrum. Zorg daarom voor zichtbaarheid en voorzie de parasols van mooie branding en de optie om gepersonaliseerd te worden per locatie.
Jouw merk centraal op de mooiste winterterrassen van Nederland
Menuez helpt merken en horecaondernemers deze winter de ambiance van binnen naar buiten te brengen. Zo zitten jouw gasten aangenaam en droog tijdens de donkere dagen. De samenwerking met fritz-kola is een mooi voorbeeld van een merk dat nu centraal staat op de mooiste terrassen van Nederland en die ook nog eens iedere dag extra vol zitten.
Wil jij net als fritz-kola zo zichtbaar mogelijk zijn op alle terrassen van Nederland? Neem vandaag nog contact met ons op. Ook als je zeker wil zijn van een succesvol zomerterras, bestel je nu alvast parasols voor het voorjaar. Met het brandmanagement portaal van Menuez hebben jouw lokale partners eenvoudig toegang tot alle promotiematerialen die ze nodig hebben om zichzelf, maar ook jouw merk, op de kaart te zetten.