L’Oréal maakt vandaag bekend alle hyperlokale marketingactiviteiten van de Benelux bij Menuez International onder te brengen. Het marketingbureau is al de partner van L’Oréal Nederland, en daar is nu de verantwoordelijkheid voor België en Luxemburg bijgekomen. Met het uitbreiden van de samenwerking wil L’Oréal de kappers in de Benelux dezelfde ondersteuning bieden bij het vergroten van de lokale zichtbaarheid en het aantal leads, als de ruim 10.000 salons in Nederland al sinds 2018 krijgen.
Fysieke en online marketingmaterialen
Op een speciaal Brand Management Platform kunnen de kappers terecht voor al hun digitale content, (online) advertentiecampagnes en fysiek drukwerk, in combinatie met ondersteunende winkelmaterialen van de merken L’Oréal Professionnel, Redken, Kérastase, Matrix, Shu Uemura, Biolage en Redken Brews. Al het marketingmateriaal is personaliseerbaar en met één druk op de knop door te vertalen naar alle andere formaten. En dat alles met behoud van de merkidentiteit en zonder dat het hoofdkantoor daar omkijken naar heeft.
Gegarandeerde uniforme uitstraling
Door nu ook de lokale marketingactiviteiten van de Benelux bij Menuez onder te brengen, kan L’Oréal erop vertrouwen dat een uniforme uitstraling nog beter is gegarandeerd. Bovendien hebben ze nog meer inzicht in de lokale activiteiten, terwijl de kapperszaken zelf flexibel kunnen inspelen op hun lokale strategie. Kalid Odish, Digital Platform Manager BNL L’Oréal: “Door het ontwerp en de inkoop van onze promotiematerialen bij Menuez onder te brengen, professionaliseren wij de ondersteuning aan onze lokale partners op een efficiënte wijze. We bieden ze meer flexibiliteit en maatwerk, terwijl we tegelijkertijd op een veel duurzamere manier met marketingmaterialen omgaan. Er wordt enkel geproduceerd wat nodig is, waardoor er minder verspilling is van de fysieke voorraad. Daarnaast biedt het platform ons meer inzicht in de totale promotie.”
Samen optimaal resultaat boeken
Gijs Verbaten, oprichter Menuez International: “De uitbreiding naar de Benelux bevestigt de professionele kijk op marketing en communicatie van L’Oréal. Door de ervaringen die we samen in Nederland hebben opgedaan, weten ze hoe belangrijk en gemakkelijk het is om lokale kapperszaken de ondersteuning te bieden waar zij behoefte aan hebben. Wij hopen door onze samenwerking en het toevoegen van onze lokale on- en offline marketingexpertise de resultaten en de lokale zichtbaarheid van alle kappers in de Benelux te vergroten.”