Onze Belgische partner Duvel Moortgat maakt al meer dan 150 jaar bier. Voor de lancering van de nieuwe Duvel 6,66% in Frankrijk rolt Duvel samen met Menuez een speciale ‘Hyper-Local-strategie’ uit. Op 21 oktober werd er gestart met hyper-lokale bannercampagnes rondom de Franse locaties en zullen de lokale ondernemers ondersteunen bij het vergroten van de zichtbaarheid en de verkoop van het nieuwe Duvel 6,66% bier.

 

 

Lokale marketing Duvel 6,66% 

Duvel 6,66% is het nieuwe bier van Duvel Moortgat. Zoals ze het zelf noemen; “een Duvelse verrassing.” Het frisse Belgische blond bier is vol van smaak en heeft een alcoholpercentage van 6,66%. Vandaar dus de naam! Voor de lancering van dit nieuwe bier in Frankrijk wilde Duvel naast bierkaarten op maat, de lokale zichtbaarheid vergroten door middel van online adverteren. 

Slim samenwerken op ons Brandmanagement platform

De door ons ontwikkelde Hyper-Local-strategie stelt Duvel Moortgat in staat om de landelijke online campagne van Duvel 6,66% op eenvoudige wijze door te vertalen naar gepersonaliseerde lokale campagnes. Op ons speciale Brand Management Platform kan Duvel Moortgat de landelijke banner- en socialmediacampagnes uploaden en deze beschikbaar stellen voor hun lokale horecaondernemers. Menuez zorgt er vervolgens voor dat de campagnes voor de Franse lokale ondernemer zo slim en lokaal mogelijk worden ingekocht. Deze inkoopstrategie zorgt ervoor dat alleen consumenten die zich in de buurt van de lokale ondernemer bevinden, de online advertentie te zien krijgen. 

Hyper -lokale bannercampagnes 

Duvel Moortgat en Menuez International werken al jaren fijn samen op het gebied van lokale marketing. De 700e order is inmiddels verwerkt en er zijn al veel horecaondernemers voorzien van gepersonaliseerde Duvel communicatie- en marketingmiddelen. Menuez International is vanaf nu ook verantwoordelijk voor alle lokale onlinemarketingactiviteiten van Duvel 6,66% en startte daarom op 21 oktober met hyper-lokale bannercampagnes in heel Frankrijk. Deze gepersonaliseerde online advertenties zijn uitgezet in een straal van 1 kilometer rondom de Franse horecalocaties waar Duvel 6,66% verkrijgbaar is. De bannercampagne is te zien op zowel desktop als mobiel en worden getoond op websites met een groot bereik, zoals lefigaro.frsortiraparis.comonvasortir.comfemmeactuelle.fr en ouest-france.fr.

Ben jij Benieuwd of een hyper-lokale strategie ook voor jouw merk toegevoegde waarde kan bieden? Neem dan gerust contact met ons op. Onze experts delen met plezier hun kennis en ervaring.