Jack Daniel’s heeft per 1 november 2021 de gepersonaliseerde communicatie- en marketingmiddelen voor de horeca bij Menuez ondergebracht. Met een speciale ‘Local Hero-strategie’ zal Menuez de horecaondernemers en vertegenwoordigers van Jack Daniel’s ondersteunen bij het vergroten van de zichtbaarheid en de verkoop van de populaire Tennessee-whiskey.
De highballcocktailtrend
Het eerste project is inmiddels succesvol afgerond: de highballkaart van Jack Daniel’s. Highballs (vereenvoudigde cocktails in een longdrinkglas) genieten nog weinig bekendheid in Nederland, maar de komende jaren ga je ze overal vinden, voorspellen bartenders die het kunnen weten. Om horecazaken te helpen in te spelen op de opkomende highballtrend heeft Menuez in opdracht van Jack Daniel’s een highballdrankkaart ontworpen. Via het Brand Management Platform van Menuez kunnen ondernemers gemakkelijk de highballkaart personaliseren en bestellen. Menuez regelt vervolgens de tekstcontrole en de levering van de duurzame kaarten.
Persoonlijke invulling met behoud van uniforme merkuitstraling
Door de lokale marketingactiviteiten bij Menuez onder te brengen heeft Jack Daniel’s het vertrouwen dat een uniforme merkuitstraling gegarandeerd is en meer inzicht in de lokale horeca-activiteiten, terwijl de horecaondernemers zelf flexibel kunnen inspelen op hun lokale strategie. Yanick Franken, Brand Activation Manager Jack Daniel’s: “Door het ontwerpen en inkopen van onze promotiematerialen bij Menuez onder te brengen professionaliseren wij de ondersteuning aan onze lokale horecaondernemers op een efficiënte wijze. We bieden ze meer flexibiliteit en maatwerk, terwijl wij meer inzicht krijgen in de totale promotie. Door alle activiteiten centraal inzichtelijk te maken, kunnen we samen met de horecaondernemers alle communicatieactiviteiten optimaal op elkaar afstemmen voor een maximaal effect.”
Samen optimaal resultaat boeken
Geerteke Verbaten, oprichter Menuez International: “De lokale strategie bevestigt de professionele kijk op marketing en communicatie van Jack Daniel’s. Zij beseffen als geen ander hoe belangrijk hun lokale horecaondernemers zijn en wat ze moeten bieden om samen optimaal resultaat te boeken. Wij hopen door onze samenwerking en het toevoegen van onze lokale, on- en offline marketingexpertise de betrokkenheid van alle ondernemers te vergroten en de resultaten te verbeteren.”