Sinds kort werken Menuez en Ben & Jerry’s samen op het gebied van Hyper-Local-advertising. Met deze speciale tactic ondersteunt Ben & Jerry’s lokale horecaondernemers bij het vergroten van de lokale zichtbaarheid en de verkoop. Aan Menuez de taak om het populaire ijsmerk te ondersteunen met het design, dynamische content en de inzet van deze hyperlokale bannercampagnes.
In de wereld van marketing en advertenties zijn het creëren van relevantie en het bereiken van een nauwkeurig publiek essentieel voor succes. Traditionele advertentie strategieën kunnen soms een breed publiek bereiken, maar ze kunnen ook inefficiënt zijn omdat ze niet altijd op maat zijn gemaakt voor specifieke doelgroepen. Hier komt hyperlokale advertising om de hoek kijken. Het concept van hyperlokale advertising draait om het benaderen van consumenten op een zeer specifieke geografische locatie, met als doel zeer gerichte en relevante advertenties te leveren.
Wat is hyperlokale advertising?
Hyperlokale advertising, ook wel bekend als lokale of geotargeting-advertising, richt zich op het targeten van potentiële klanten binnen een zeer beperkt geografisch gebied, zoals een wijk, stad of zelfs een straal van enkele meters. Dit wordt mogelijk gemaakt door het gebruik van technologieën zoals GPS, IP-adressen en mobiele apparaten, die de mensen op een bepaalde locatie bereiken in plaats van benaderen van een individu.
Landelijke campagnes omgezet naar hyperlokaal
De door Menuez ontwikkelde tactic stelt Ben & Jerry’s in staat om landelijke online campagnes op eenvoudige wijze door te vertalen naar (hyper)lokale campagnes. Op een speciaal Brand Management Platform kan het ijsmerk hun landelijke banner-campagnes uploaden en deze beschikbaar stellen voor lokale ondernemers. Het team van Menuez zorgt er vervolgens voor dat de campagnes voor de lokale ondernemer zo slim en lokaal mogelijk worden ingekocht. Deze manier van inkopen zorgt ervoor dat alleen consumenten die zich in de buurt van de lokale ondernemer bevinden, de online advertentie te zien krijgen. Eén gepersonaliseerde campagne kan al 30 duizend views opleveren, wat de zichtbaarheid van de horeca aanzienlijk vergroot.
Resultaten waren boven verwachting
De resultaten van de laatste campagne voor Ben & Jerry’s Sundae Dulce De-lish!! en reacties van de lokale ondernemers waren boven verwachting. Meer dan 30 ondernemers hebben gebruikgemaakt van het aanbod van Ben & Jerry’s om de Hyper-Local-campagne in te zetten. Deze banners hebben samen geresulteerd in 1.083.757 unieke views en 1176 clicks.
Hyperlokale advertising wordt steeds populairder
De resultaten van de Ben & Jerry’s campagne is het ultieme bewijs dat hyper local advertising een krachtig medium is om een specifieke doelgroep op het juiste moment en op de juiste plaats te bereiken. Door relevantie en personalisatie te bevorderen, de betrokkenheid en conversies te verhogen, kosten te besparen en merkbekendheid te versterken, kun je als merk profiteren van deze gerichte benadering van adverteren. En met de voortdurende evolutie van technologie en de groei van mobiel gebruik, zal hyperlokale advertising naar verwachting een steeds belangrijker rol spelen in de marketingstrategieën van bedrijven die zich richten op lokale klanten.
Maak jouw merk zichtbaar op de juiste plek en op het juiste moment
Wil je net als Ben & Jerry’s zichtbaar zijn op de plekken waar je doelgroep van jouw klant zich bevindt? Neem dan vandaag nog contact met ons op om er straks zeker van te zijn dat jouw lokale partners eenvoudig toegang hebben tot alle (online) promotiematerialen die ze nodig hebben om zichzelf, maar ook jouw merk, op de kaart te zetten.