Menuez heeft samen met Optisport – marktleider en specialist op het gebied van exploitatie en het beheer van publieke voorzieningen – een centrale communicatietool ontwikkeld die al hun locaties in staat stelt zelfstandig campagnes te beheren. Door in te loggen op de online-marketingkalender krijgen locatiemanagers direct toegang tot actueel promotiemateriaal en campagne-informatie, waardoor de communicatie uniform blijft en tijdrovend overleg tot het verleden behoort. Hoe deze oplossing zorgt voor kostenbesparing en de efficiëntie bij Optisport verder bevordert, lees je in dit artikel.

Eén centrale tool voor efficiënte communicatie

Het beheer van marketing op meerdere locaties brengt een aantal uitdagingen met zich mee. Het up-to-date houden van elke locatie en het zorgen voor een uniforme uitstraling is vaak tijdrovend en vraagt om goede coördinatie. Menuez ontwikkelde voor Optisport daarom een handige online-tool, waarmee locatiemanagers toegang krijgen tot campagnes, informatie en POS-materialen. Ook kunnen er via de marketingkalender updates en berichten naar de locaties worden gestuurd, zodat locatiemanagers altijd geïnformeerd blijven over actuele actiepunten en beschikbare marketingmaterialen. Deze berichten kunnen waar nodig door locatiemanagers gepersonaliseerd worden.

Zelfstandigheid en een uniforme uitstraling

Met deze tool zorgt Optisport niet alleen voor tijdwinst, meer gemak en snelheid, maar ook voor een hogere betrokkenheid en tevreden locatiemanagers. Met de online-marketingkalender krijgen zij meer zelfstandigheid in hun marketingactiviteiten. Door in te loggen kunnen zij in één oogopslag zien welke campagnes op dat moment lopen, welke in het vooruitzicht liggen en welke promotiematerialen beschikbaar zijn. Denk aan posters, banners en digitale assets die met een druk op de knop te bestellen zijn. Deze middelen zijn afgestemd op een centrale campagneboodschap, zodat de communicatie op alle Optisport-locaties gelijk blijft. Dit zorgt voor een uniforme uitstraling en helpt om lokaal effectiever acties en promoties uit te rollen.

Gebruiksvriendelijke marketingtool zorgt voor bestelgemak bij locaties

Voor zowel Optisport als de locaties betekent de nieuwe kalender een enorme tijd- en kostenbesparing. In plaats van dat locatiemanagers continu marketingactiviteiten moeten afstemmen met het hoofdkantoor, kunnen ze nu zelfstandig aan de slag. De kalender toont alle beschikbare middelen, en het bestelproces is eenvoudig. Optisport plaatst maandelijks een nieuw campagneplan, zodat locaties altijd vooruit kunnen kijken en efficiënt kunnen plannen. Op deze manier wordt het logistieke proces sterk vereenvoudigd, maar wordt tegelijkertijd de zichtbaarheid van campagnes vergroot.

De marketingkalender is uitgebreid getest bij verschillende locaties van Optisport, en de uitgebreide feedback van gebruikers heeft geholpen om de tool zo toegankelijk mogelijk te maken. De samenwerking tussen Menuez heeft Optisport is een succes! Het resultaat is een gebruiksvriendelijke omgeving waarin elke maand locatiemanagers betrokken zijn bij het uitvoeren van de marketingcampagnes van Optisport.

Benieuwd naar wat een marketingkalender van Menuez voor jouw organisatie kan betekenen? Neem eens contact met ons op. We denken graag mee over een oplossing op maat.