Merkenhuis Cavesco maakt vandaag bekend het beheer en de productie van alle gepersonaliseerde communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez International onder te brengen. Met een op maat gemaakt Brand Management Platform zal Menuez alle franchisenemers van de merken Doppio Espresso, Barista Cafe en Chocolate Company ondersteunen bij het vergroten van de on- en offline zichtbaarheid en de verkoop van verschillende populaire merken.
Ingebouwde marketingkalender
Op het Brand Management Platform kunnen de franchisenemers terecht voor al hun digitale content, (online) bannercampagnes en fysiek drukwerk. Al het marketingmateriaal is personaliseerbaar, maar mede door een speciale dtp-drukwerkintegratie is het behoud van de merkidentiteit gegarandeerd. Om het voor het hoofdkantoor en de franchisenemers nog makkelijker te maken heeft Menuez een marketingkalender in het platform geïntegreerd en daarin de belangrijke communicatiemomenten opgenomen. Aan iedere bijzondere dag, bijvoorbeeld Valentijnsdag, zijn bijbehorende marketingmaterialen gekoppeld die met één druk op de knop te personaliseren en te bestellen zijn.
Gegarandeerde landelijke uniforme uitstraling
Door de lokale marketingactiviteiten bij Menuez onder te brengen, weet Cavesco zeker dat een landelijke uniforme uitstraling gegarandeerd is en heeft het meer inzicht in de lokale activiteiten van de verschillende merken, terwijl de franchisenemers zelf flexibel kunnen inspelen op hun lokale strategie. Thyrza Ruiter, Marketing Manager Cavesco: “Door het ontwerp en de inkoop van onze promotiematerialen bij Menuez onder te brengen, professionaliseren wij de ondersteuning van onze lokale franchisenemers op een efficiënte wijze. Tegelijkertijd krijgen we meer zicht op het lokaal uitrollen van marketingcampagnes. Niet alleen komt dit de landelijke herkenbare uitstraling ten goede, ook professionaliseren we hiermee onze service naar de franchisenemers toe.
Uniformiteit, kwaliteit en gemak
Gijs Verbaten, oprichter Menuez International: “De lokale marketingstrategie bevestigt de professionele kijk op marketing en communicatie van Cavesco. Zij beseffen als geen ander hoe belangrijk de lokale ketens voor hun merken zijn en wat ze hen moeten bieden om samen optimaal resultaat te boeken. Wij hopen door onze samenwerking en het toevoegen van onze lokale on- en offline media-expertise de betrokkenheid en de resultaten van de verschillende merken en de vijfenzestig franchisenemers te vergroten.”