Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Dat betekent voor jouw organisatie dat traditionele manieren van marketing en productie van promotiematerialen je waarschijnlijk weerhouden om te groeien. Verandering is noodzakelijk om mee te groeien met jouw klanten, om zichtbaarheid te creëren en te voldoen aan de toegenomen vraag naar gepersonaliseerde merkuitingen. Maar hoe bewaak je als bedrijf op al deze locaties, verdeeld over verschillende on- en offline kanalen, dan nog je merkidentiteit? Menuez legt uit.
Consistente uitstraling en merkidentiteit bewaken
Als merk wil je op veel locaties je merkidentiteit bewaken. Dat varieert van strategie en creatie tot productie en distributie van verschillende promotiematerialen. Personalisatie en maatwerk maken die controle lastig en daarnaast een tijdrovend en kostbaar proces voor het hoofdkantoor. Door al deze taken te automatiseren win je tijd en geld, en is er minder ruimte voor interpretatie en menselijke fouten.
Automatisering als oplossing voor schaalbaarheid en personalisatie
Marketingautomatisering biedt een oplossing voor marketeers om op grote schaal te produceren én personaliseren. Daarnaast wordt het bewaken van de kwaliteit van alle online en geprinte merkuitingen makkelijker en kun je efficiënter inspelen op lokale behoeften. Automatisering stelt bedrijven in staat om operationele kosten te minimaliseren en de time-to-market van campagnes te verkorten.
De voordelen van marketingautomatisering op een rij
Marketingautomatisering is de oplossing om in te kunnen spelen op alle specifieke aanvragen vanuit de diverse afnemers. Want we weten: ‘one size fits nobody’. Zie hier de voordelen:
- Output en creativiteit worden verhoogd met oneindig veel templates
Marketingautomatisering maakt het mogelijk om gegevens en mediabronnen in templates te integreren. Dat bespaart enorm veel tijd en verhoogt de productie. Daarnaast stelt deze integratie merken in staat om volledig gepersonaliseerde promotiematerialen aan hun klanten te bieden. Klanten kunnen uitingen zoals posters, menukaarten of socials zelf aanpassen binnen bepaalde kaders, zodat deze beter passen bij hun locatie. Al deze merkuitingen kan Menuez vervolgens creëren, controleren, printen en uitleveren. - Inhoud van campagnes kunnen beter worden afgestemd op de doelgroep
Marketingautomatisering biedt merken de kans om hun campagnes beter af te stemmen op verschillende doelgroepen; lokaal, nationaal of wereldwijd, en over alle media, print en digitale kanalen. - Kwalitatieve merkbewaking zonder ruimte voor interpretatie
Met de marketingautomatisering van Menuez zijn merken verzekerd van succesvolle implementatie en dat alle materialen naadloos aansluiten bij de merkrichtlijnen, waarbij kwaliteit en consistentie worden gegarandeerd. - Toegang tot data zorgt voor succesvollere campagnes
Marketingautomatisering zorgt ook voor meer data. Merken krijgen zo veel meer inzicht in distributie, aantallen en de wensen van hun klanten. Daarnaast leidt personalisatie vaker tot succesvolle campagnes die beter aansluiten op lokale behoeften.
Benieuwd naar de mogelijkheden die marketingautomatisering biedt voor jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact op met Menuez voor een oplossing op maat. Onze experts denken graag met je mee.