Of het nu gaat om kortere douches, het kopen van gerecyclede kleding, of bedrijven die verplicht zijn om over hun emissies te rapporteren, duurzaamheid is onontkoombaar. 

 

Strengere wetgeving en richtlijnen

In de komende jaren zullen strengere wetgeving en richtlijnen worden ingevoerd, waardoor Menuez en haar klanten moeten voldoen aan nieuwe duurzaamheidseisen. Dit onderzoek richt zich op het ontwikkelen van een product dat de milieu-impact van promotiematerialen communiceert en bewustzijn creëert over materiaalselecties.

 

Behoefte van de klant

Het onderzoek omvatte gesprekken met onze klanten om erachter te komen welke promotiematerialen vaak worden gebruikt (menukaarten, posters en banner doeken). Vervolgens zijn er gesprekken gevoerd met printbedrijven welke materialen gebruikt worden en welke alternatieven er zijn. Uit de resultaten van het onderzoek is een waaier voor onze klanten gekomen, die helpt bij het inzicht geven van duurzame promotiematerialen, wat leidt tot het maken van duurzamere keuzes. 

 

Reduce waste met Menuez

Menuez streeft naar reduce waste door digitalisering, print-on-demand en recycling. Door klanten te informeren over de milieu-impact van hun keuzes kan Menuez bijdragen aan hun duurzaamheidsdoelen. Het doel is om duurzame opties aan te bieden zonder in te boeten op kwaliteit, zodat bedrijven zoals Coca-Cola, Unilever en Lowlander hun milieueffecten kunnen minimaliseren. 

 

Hele onderzoek

Ben je benieuwd naar de resultaten van het onderzoek? En wil jij ook de footprint van jouw promotiematerialen verlagen? Neem dan contact met ons op!