Het is lekker weer en dus bij uitstek tijd voor Aperol Spritz. Om deze boodschap op de juiste plek en op het juiste moment bij de doelgroep over te brengen, maakt het populaire Italiaanse drankmerk deze zomer, samen met Menuez, optimaal gebruik van de mogelijkheden van Digital Out-of-Home (DOOH) en hyper local advertising.

Digital Out-of-Home

Voor wie niet bekend is met de term DOOH: DOOH is de digitale versie van Out-of-Home, dat we kennen als ‘stilstaande’ outdoorreclame. Dit kunnen bijvoorbeeld uithangborden, posters in abri’s of billboards langs de weg zijn. DOOH is hier de gedigitaliseerde versie van, waardoor het mogelijk is om de inhoud aan te passen aan verschillende elementen als tijdstip, weer en locatie.

DOOH-campagne

Voor de DOOH-campagne van Aperol Spritz is er vooral rekening gehouden met de locatie en het tijdstip van de campagne. Zo was de reclameboodschap alleen zichtbaar rondom de Aperol Borrel& terrassen in de populairste steden van Nederland. Ook wordt de campagne enkel ‘uitgezonden’ vanaf het einde van de middag, het perfecte tijdstip om van een Aperol Spritz op het terras te genieten.

Hyperlocal advertising

Aanvullend op de DOOH-campagne selecteerde Aperol Spritz 120 horecagelegenheden met een groot terras die een hyperlocal advertisingcampagne konden inzetten. In het Brand Management Platform van Menuez heeft Aperol Spritz hun landelijke banner- en socialmediacampagnes geüpload en deze beschikbaar gesteld aan deze 120 Borrel& partners. Het team van Menuez heeft er vervolgens voor gezorgd dat de online campagnes voor de lokale ondernemer zo slim en lokaal mogelijk zijn ingekocht. Deze inkoopstrategie heeft ervoor gezorgd dat alleen consumenten die zich binnen 800 meter van het terras van de lokale ondernemer bevinden, een online advertentie van Aperol Spritz te zien krijgen.

Maak jouw merk zichtbaar op de juiste plek en op het juiste moment

Wil je net als Aperol Spritz zo zichtbaar mogelijk zijn op de grootste terrassen van Nederland? Neem dan vandaag nog contact met ons op om er straks zeker van te zijn dat jouw lokale partners eenvoudig toegang hebben tot alle (online) promotiematerialen die ze nodig hebben om zichzelf, maar ook jouw merk, op de kaart te zetten.