Optisport, exploitant van zo’n 400 zwembaden, ijsbanen, sporthallen en multifunctionele sport- en welzijnscentra verspreid door Nederland en België, heeft per januari 2022 alle gepersonaliseerde en standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez ondergebracht. Met een op maat gemaakt Marketing Platform, inclusief unieke marketingkalender, zal Menuez het hoofdkantoor en alle lokale vestigingen ondersteunen bij het vergroten van de zichtbaarheid met een professionele uitstraling en uniformiteit.
Landelijke acties met een druk op de knop lokaal door vertaald
Via het Marketing Platform van Menuez kunnen alle Optisport-locatiemanagers gemakkelijk materialen voor marketing activaties, bijvoorbeeld posters, menukaarten, kleding, flyers en online mediacampagnes, maar ook standaard voorraadproducten zoals zwemdiploma’s, polsbandjes bestellen. De meeste items zijn daarnaast per locatie te passen en met één druk op de knop door te vertalen naar alle andere formaten. En dat alles met behoud van de merkidentiteit en zonder dat het hoofdkantoor daar omkijken naar heeft.
Marketingkalender met gekoppelde wekelijkse nieuwsbrief
Om het voor de locatiemanagers zo gemakkelijk mogelijk te maken heeft Menuez samen met het Optisport-hoofdkantoor een tool voor de marketingkalender gebouwd en daarin de belangrijke communicatiemomenten opgenomen. Aan iedere bijzondere dag, zoals bijvoorbeeld Valentijnsdag, zijn bijhorende marketingmaterialen gekoppeld die met één druk op de knop te personaliseren en te bestellen zijn. Daarnaast is er binnen het platform een module ingebouwd waarmee alle locaties wekelijks een gepersonaliseerde nieuwsbrief ontvangen met daarin hun eigen actiepunten uit de marketingkalender. Makkelijker kunnen we het niet maken voor zowel locatiemanagers als hoofdkantoor van Optisport.
Landelijk uniforme uitstraling gegarandeerd
Door het ontwerpen en bestellen van alle marketingactiviteiten bij Menuez onder te brengen heeft Optisport het vertrouwen dat een landelijk uniforme uitstraling gegarandeerd is en meer inzicht in de lokale marketingactiviteiten, terwijl de locatiemanagers zelf flexibel kunnen inspelen op hun lokale strategie.
Manon Daggers, Marketing Manager Optisport “Met het platform, maar vooral met de marketingkalender willen wij onze ondersteuning aan al onze vestigingen op een efficiënte wijze professionaliseren. Zo geven wij tegelijkertijd richting en ondersteuning aan locaties. We bieden ze meer inzicht, gemak en flexibiliteit, terwijl wij meer inzicht krijgen in het totaal van alle lokale marketingactiviteiten. Door dit centraal inzichtelijk te maken kunnen we samen met de locatiemanagers alle communicatieactiviteiten optimaal op elkaar afstemmen voor een maximaal effect.”
Samen optimaal resultaat boeken
Geerteke Verbaten, oprichter Menuez International: “De lokale ondersteuning bevestigt de professionele kijk op marketing en communicatie van Optisport. Zij beseffen als geen ander hoe belangrijk het is dat je als hoofdkantoor je locatiemanagers ontzorgt en tegelijkertijd de mogelijkheid biedt om de lokale zichtbaarheid optimaal te vergroten. De kalendertool die wij speciaal voor hen hebben ontwikkeld zal daar naar verwachting een heel belangrijke rol in vervullen. Wij hopen door onze samenwerking en het toevoegen van onze lokale, on- en offline marketingexpertise de betrokkenheid van alle locaties te vergroten en de resultaten te verbeteren.”